021 33328750 © THE ART OF PROGRAMMING -
آموزش سئو- قسمت چهارم

درک کردن توانایی ها و محدودیت های موتورهای جستجوگر باعث می شود تا شما در پروسه سئو درست تر رفتار کنید.

و محتویات سایت خودتون رو به روشی تنظیم کنید که برای موتورهای جستجوگر قابل فهم باشه. بدون سئو، احتمال اینکه موتورهای جستجوگر سایت شما را جزو نتایج نشان دهند بسیار ضعیف است.

محدودیت های تکنولوژی موتورهای جستجوگر

چیزهای مهمی که موتورهای جستجوگر بر آنها تمرکز دارند، همان هایی هستند که در قسمت اول با هم خواندیم. ربات های موتورهای جستجوگر به طور خودکار به سایت شما سر میزنند و لینکهای سایت شمارا دنبال میکنند و اطلاعات را در پایگاه های داده خود ذخیره میکنند. آنها این کارها را با یک هوش مصنوعی خیره کننده انجام میدهند،اما تکنولوژی موتورهای جستجوگر جدید نیز همچنان کامل نیستند و تعداد انگشت شماری محدودیت های تکنیکی هست که دلیل رتبه بندی بد میشه که ما آنها را در ادامه بیان میکنیم:

1- کندوکاو و ایندکسینگ

صفحات لاگین :موتورهای جستجوگر در مورد پرکردن فرم های لاگین ضعیف هستند و هر محتوایی که نیاز به لاگین داشته باشد از نظرآنها مخفی میماند.

صفحات تکراری : سایت هایی که از یک cms برای مدیریت استفاده میکنند، اغلب دو نسخه از یک صفحه تولید میکنند. این یک مشکل مهم برای موتورهای جستجوگر است.

ساختار لینک اشتباه : اگر ساختار یک لینک برای موتورهای جستجوگر قابل فهم نباشد ، آنها شاید همه ی محتویات سایت شما را index نکنند یا اینکه تنها بخش کوچکی از سایت شما را index کنند که اهمیت چندانی ندارد!

محتوای غیر متنی : اگرچه جستجوگرها در خواندن متن های غیر html ای بهتر هستند اما محتویات غیرمتنی برای موتورهای جستجوگر غیرقابل فهم هستند. این محتواها شامل عکس، فلش، آهنگ، فیلم و از این قبیل محتویات هستند.

2- مشکل هماهنگ نبودن پرس و جو و محتوا

موقعیت شناسی: شما باید همیشه محتوایی تولید کنید که با موقعیت و شرایط بازدید کنندگان شما هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر این روزها دغدغه بازدیدکنندگان بومی شما "روش های افزایش رتبه" است شما نباید راجع به "انواع زبان برنامه نویسی" مطلب منتشر کنید.

مخلوط سیگنال های متنی: برای مثال، تیتر مقاله شما درباره کارهای هنری هست اما مطلب درباره آموزش ریاضی ست این کار باعث ارسال سیگنال های بد به سمت موتورهای جستجوگر میشود.

مطمئن باشید که مطالب سایت شما دیده میشود

دریافت اطلاعات تخصصی از موتورهای جستجوگر بسیار مهم است. شما باید همچنین محتوای سایت خود را بازاریابی کنید.

سئو به طور مداوم درحال تغییر است...

وقتی که بازاریابی جستجو در اوایل دهه 90 اهمیت یافت. تولید راهنمای سایت(نقشه xml) و استفاده از کلید واژه های پرطرفدار در متاتگ های سایت از اهمیت زیادی برخوردار بود. از سال 2004 ، انفجار لینکی با لینک کردن سایت در کلمات اتفاق افتاد، خریدن بک لینک و کامنت گذاشتن در سایت ها بسیار مرسوم شد. از 2011 ، بازاریابی شبکه های اجتماعی به روش عمومی ای برای افزایش رتبه سایت تبدیل شد. الگوریتم های موتورهای جستجوگر روز به روز تغییر کردند و کامل تر شدند به اندازه ای که دیگر روش هایی که در سال 2004 عملی بودند امروز نه تنها فایده ای ندارند بلکه باعث کاهش رتبه سایت می شوند.

آینده هیچ وقت قابل پیشبینی نیست اما مطمئناَ موتورهای جستجوگر همیشه تغییر خواهند کرد و اگر بخواهید همیشه در صحنه تجارت الکترونیک بمانید باید همیشه به روز باشید.

test