021 33328750 © THE ART OF PROGRAMMING -
آموزش مقدماتی سئو - قسمت هشتم

ربات ها از فرم های جستجو استفاده نمیکنند!

اگرچه این مستقیما به بحثی که قبل مطرح شد مربوط است. بعضی از توسعه دهنده ها فکر میکنند که اگر یک بخش جستجو داخل سایت خود قرار دهند ، سپس موتورهای جستجوگر هرچیزی را که کاربر جستجو کند را میتواند پیدا کند.

متاسفانه ، موتورهای جستجو نمیتوانند برای پیداکردن مطلب موردنظر خود جستجوکنند. چه سایت شما یک صفحه داشته باشد، چه صد صفحه داشته باشد. وقتی هیچ جا از آنها لینکی وجود نداشته باشد هیچ فایده ای ندارد!

زمانی محتوای شما شناخته می شوند که ربات موتور جستجوگر لینک صفحه شما را در سایتی که ایندکس می کند مشاهده کند.

Rel=”nofollow”

این صفت (rel=”nofollow”) با الگوی زیر استفاده می شود:

 

 

<a href="http://taop.ir" rel="nofollow">web design company</a>

 

لینک ها می توانند صفات زیادی داشته باشند. موتورهای جستجوگر تقریبا از همه ی انها چشم پوشی می کنند. به غیر از صفت مهم rel=”nofollow” . در مثال بالا ، اضافه کردن صفت rel=”nofollow” به تگ لینک به موتورجستجوگر میگوید که سازنده سایت نمی خواهد که این لینک توضیح و تفسیر شود.

nofollow ، به موتورجستجوگر دستور میدهد که این لینک را دنبال نکند. تگ nofollow برای این به وجود آمده است که از پیگیری لینک های موجود در نظرات جلوگیری کند. لینک های که دارای صفت nofollow هستند به وسیله ی هر موتورجستجوگر کمی متفاوت تفسیر می شود. اما این واضح است که به اندازه لینک معمولی برای آن ارزش قائل نمی شوند.

لینک های nofollow مضر هستند؟

اگرچه اونها ارزشی به اندازه لینک های عادی ندارند ، اما آنها یک بخش طبیعی از هر سایت هستند. تعداد زیادی از لینک های ورودی هر سایت nofollow هستند، که این چیز بدی نیست.

گوگل

گوگل اعلام کرده است که لینک های nofollow را دنبال نمی کندو اینکه این لینک ها هیچ تاثیری بر page rank ندارند. لینک های nofollow هیچ باری را تحمل نمیکنند(کاری نمی کنند) و مثل یک متن html ساده تفسیر میشوند. در حالیکه بسیاری از وبمسترها تصور دارند که حتی یک لینک nofollow از سایت های سرشناس مثل ویکی پدیا ، میتواند به اعتبار سایت بیفزاید.

bing و یاهو

Bing ، که از نتایج جستجوی یاهو قدرت میگیرد هم همچنین گزارش داده است که آنها لینک های nofollow را در منبع لینک های خود اضافه نمی کنند هرچندکه ربات های آنها شاید از nofollow ها استفاده کنند تا صفحات جدید را پیدا کنند.

بنابراین در حالیکه آنها شاید لینک ها را دنبال کنند ، از آنها برای رتبه بندی استفاده نمی کنند.

استفاده از کلیدواژه ها و هدف قرار دادن آنها

کلید واژه ها اساس فرایند جستجو هستند. آنها سازنده ی ساختمان جستجو هستند. در واقع ، کل دانش یافتن اطلاعات(شامل موتورهای جستجوگر تحت وب مثل گوگل) برپایه کلیدواژه کار میکنند. موتورهای جستجوگر کاوش میکنند و محتویات صفحات را index می کنند. آنها از صفحات بر اساس کلید واژه ها گزارش می گیرند و سپس آنها را در پایگاه های داده خود نگه داری می کنند. میلیون ها میلیون از پایگاه داده های کوچک که هر کدام بر کلید واژه یا عبارتی خاص محوریت دارند به موتورهای جستجوگر اجازه می دهند تا کمتر از ثانیه به داده هایی که نیاز دارند ، دست پیدا کنند.

بدیهی است که اگر شما می خواهید صفحه شما برای رتبه بندی توی نتایج جستجو برای یک کلمه خاص یک شانس داشته باشد، این واضح است که آن کلمه خاص باید بخشی از محتوای قابل index سایت شما باشد.

 


 

در قسمت بعد به تفسیر راجع به اینکه چگونه از کلمات کلیدی برای نمایش بهتر سایت استفاده کنید بحث می شود. پس با ما همراه باشید.

test