021 33328750 © THE ART OF PROGRAMMING -
آموزش مقدماتی سئو - قسمت نهم

سوء استفاده از کلید واژه ها
از زمانی که جستجوهای آنلاین به وجود آمده اند. وبمسترها با استفاده از کلیدواژه های غیرمرتبط باعث تغییر نتیجه جستجوها و نمایش مطلب غیر مرتبط به کاربر و در نتیجه ناراحت شدن کاربر می شوند. این ها مطالبی با کلید واژه غیر مرتبط در متن ، url ، متاتگ ها ، و لینک ها به وجود می آوردند. متاسفانه، این تاکتیک (شیوه) اکثر اوقات به شما صدمه میرساند تا اینکه برای شما مفید باشد.
در اوایل ، موتورهای جستجوگر به کلید واژه ها به عنوان یک سیگنال مهم و تاثیر گذار نگاه می کردند. بدون اینکه محلی که این کلید واژه استفاده شده را در نظر بگیرند. امروزه، اگرچه هنوز هم موتورهای جستجوگر نمی توانند مثل یک انسان بخوانند یا متن ها را تحلیل کنند. قابلیت "یادگیری ماشین" به آنها اجازه میدهد تا به این هدف نزدیک تر شوند.
بهترین کار استفاده از کلیدواژه ی مرتبط و داشتن استراتژی مشخص است.(مطالب بیشتر در ادامه) اگر صفحه شما کلید واژه ی "برج میلاد" را هدف قرار داده باشد سپس باید طبیعتا محتویات صفحه شما شامل اطلاعاتی درباره ی خود "برج میلاد" باشد. در طرف دیگر ، اگر شما به سادگی عبارت "برج میلاد" را در صفحه ای با محتوای غیر مرتبط استفاده کنید که به طور مثال درباره اموزش نگه داری حیوان خانگی است. کار شما برای افزایش رتبه بسیار سخت تر می شود و باید زمان بیشتری طی کنید.

سئوی on-page
استفاده از کلیدواژه ها و هدف قرار دادن آنها یک بخشی از الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجوگرها را شامل میشود. و ما میتوانیم بعضی از تکنیک های تاثیر گذار برای کلیدواژه ها را پیاده سازی کنیم تا صفحاتی تولید کنیم که به خوبی بهینه شده اند.
اینجا در taop ما روش های زیادی را آزمایش کرده ایم تا روشی هایی را پیدا کردیم که بیشترین تاثیر را در نمایش در نتایج جستجو دارند. در ادامه این تکنیک ها را برای استفاده از کلمات کلیدی بیان می کنیم:
حداقل یک بار در تگ title صفحه باشد. تلاش بکنید تا همیشه این عبارت کلیدی در ابتدای تگ title باشد. اطلاعات بیشتر در مورد تگ تایتل در ادامه بیان میشود.
یک بار به صورت برجسته در ابتدای صفحه بیان شود.
حداقل دو یا سه بار در حالات مختلف در body صفحه باشد. شاید چند بار اگر محتوای صفحه زیاد است. شما شاید علاقه داشته باشید که بیشتر از این تعداد از کلمه ی کلیدی استفاده کنید. اما در تجربه ما اضافه کردن موارد بیشتر تاثیری ندارد یا یک تاثیر کم بر روی رتبه بندی دارد.
حداقل یکبار در صفت alt یکی از عکس های موجود در صفحه بیان شود. این نه تنها به جستجوگرهای وب کمک میکنه بلکه در جستجوی عکس نیز میتواند ترافیک مفیدی را به سایت شما هدایت کند.
یکبار در url باشد. علاوه بر قوانین برای url ها و کلیدواژه ها در ادامه ی این مقاله بحث می شوند.
• حداقل یکبار در متاتگ description باشد. توجه داشته باشید که متاتگ دیسکریپشن برای رتبه بندی توسط موتورهای جستجو استفاده نمیشه. اما بالاتر از اینها کمک میکنه به جذاببیت برای کلیک کردن برروی لینک در صفحه نتایج.متاتگ اون قسمت توضیحات اضافی ای هست که پایین لینک در نتیجه جستجو نمایش داده میشه.
و در پایان شما باید به طور کلی از کلید واژه ها برای لینک کردن به صفحه های دیگر استفاده نکنید.
تگ های title
تگ title یک صفحه به معنای دقیق تر یک توضیح کوتاه از محتوای صفحه است. این مسئله برای بهبود تجربه کاربر و بحث سئو بسیار مهم و حیاتی است.
تگ title یک قسمت بسیار مهم از سئوی سایت شما ست.در ادامه روش هایی برای ساخت تگ title قوی ، بیان می شود. توصیه هایی برای جذاب تر شدن سایت و رعایت اصول سئو در ادامه بیان می شود.

به طول آن توجه کنید
موتور جستجوگر فقط 65 تا 75 کلمه اول از تگ title را در نتیجه های جستجو نمایش می دهد(بعد از این تعداد را سه نقطه می گذارد.) این محدودیتی را همچنین تمام شبکه های اجتماعی نیز دارند. پس همیشه باید زمان نوشتن تگ title صفحه به این موضوع توجه کنید. اگر شما چند کلید واژه را هدف قرار داده اید(یا یک عبارت کلیدی بلند دارید) و داشتن اونها در تگ title به رتبه بندی سایتتون کمک میکنه ، اون میتونه بلندتر باشه.
کلمات کلیدی مهم را در ابتدا قرار دهید
وقتی که کلمات کلیدی شما در اول تگ تایتل هستند ، خیلی بیشتر به رتبه بندی کمک میکنند. و به احتمال زیاد یک کاربر روی اون کلیک میکند.
شامل شدن نام تجاری
در taop، اگر دقت کرده باشید ما تگ title اکثر صفحه ها را با TAOP کلمه تمام می کنیم. هم چنین این بحث به شناخته شدن برند شما کمک میکند و باعث میشود تا مردم شما را بیشتر بشناسند و وقتی اسم شما را در لینک دیدند تمایل بیشتری داشته باشند تا به سایت شما بیایند. بعضی اوقات ، مثلا در صفحه اصلی سایت خود شما باید اسم خود را در ابتدا بنویسید. وقتی که یک کلمه در میاد ، بار سنگینی را حمل میکند پس حواستان به این کلمه باشد ، چون مستقیما با رتبه سایت تاثیر دارد.
خوانا بودن و تاثیرگذاری را در نظر بگیرید
تگ های title باید توصیفی و قابل خواندن باشند. این تگ اولین ارتباط کاربر با برند شماست و باید نهایت حس خوب ممکن را منتقل کند.ساخت یک تگ title مختصر و مفید به شما کمک میکند تا در نتایج جستجو توجه کاربران را جلب کنید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. باز هم تاکید میکنم که سئو فقط درباره بهینه سازی سایت و استفاده از کلیدواژه ها نیست و درباره بهبود تجربه کاربری ست.

tag