سئو فروشگاه اینترنتی -قسمت دوم


در مقاله اول ما به اهمیت انتخاب نام دامنه و کیفیت هاست اشاره کردیم و  به این نتیجه رسیدیم که یک فروشگاه اینترنتی ، با شناخت دقیق بازار و هدف گذاری های از قبل تعیین شده ،موفق خواهد شد.اکنون از مسائل مهم دیگری صحبت خواهیم کرد که برای فروشگاه اینترنتی شما بسیار حیاتی می باشد.با ما همراه باشید

 

 

 


راه اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی و یا یک فروشگاه  همه کاره از دید سئو؟


استراتژی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با راه اندازی فروشگاهی که محصولات مختلفی به فروش می رساند،متفاوت می باشد.اگر می خواهید یک کسب و کار انلاین فقط در حوزه کفش چرم راه بیندازید.سعی کنید در نام دامنه خود کلمه  کفش  را جای دهید.شما با این کار به موتور های جستجوگر می فهمانید که کسب و کار انلاین شما در حوزه فروش کفش می باشد.اگر احتمال می دهید در اینده می خواهید کسب و کار انلاین خود را در موضوعات دیگر گسترش خواهید دهید، هنگام انتخاب نام برای دامنه فروشگاه اینرتنتی خود،از کلمات کلی و عام استفاده کنید

 

:نحوه انتخاب درست ادرس( لینک) دسته بندی محصولات از نظر سئو

 


اگر مخاطبین شما فارسی زیان و از کشور ایران هستند، می توانید عنوان هر دسته بندی را به صورت فارسی  عینا در ادرس صفحه همان دسته بندی درج کنید.اینکه عنوان دسته بندی شما به زبان فارسی  در لینک ادرس همان صفحه بیاید ،در اینده می تواند در لینک بیلدینگ بهتر و درست تر به شما کمک کند
:یک نمونه از نمایش ادرس صحیح برای هر دسته بندی

http://yourwebsite.ir/کفش چرم مردانه


دسته بندی صحیح محصولات 

 

 


اگر امروز شما قالب فروشگاه وب سایت خود را بارگذاری کردید و تصمیم گرفتید محصولات خود را در فروشگاه قرار دهید،قبل از هر چیز دسته بندی کلی محصولات  فروشگاه خود را به طور دقیق مشخص کنید.مثلا اگر حوزه کاری فروشگاه اینترنتی شما در باره  کفش چرم هست...باید دسته های (کفش چرم مردانه-کفش چرم زنانه-کفش چرم دخترانه-کفش چرم تبریز-کفش چرم مجلسی) و سایر دسته بندی ها را از ایتدا مشخص کنید .فراموش نکنید که تمام دسته بندی محصولات شما باید از صفحه اول فروشگاه اینترنتی شما قابل دسترسی باشن و بازدید کنندگان به راحتی بتوانند به قسمت مربوطه هدایت شوند.همچنین فراموش نکنید ، بعد از ایجاد دسته بندی های اصلی محصولات،به هیچ عنوان اجازه نخواهید داشت در اینده عنوان انها را تغییر دهید.شما باید به روابط بین خود و موتور های جستجوگر نظیر گوگل احترام بگذارید،زمانی که دسته بندی شما با هر عنوان در موتور جستجوگر گوگل ایندکس شود،دیگر شما اجازه تغییر عنوان ان  دسته را  نخواهید داشت

 

:استراتژی بالا بردن کلمات کلیدی در فروشگاه اینترنتی و اهمیت ان در سئو 

 

 


شما باید به ربات ها و اسپایدرهای موتورهای جستجوگر بفهمانید که موضوع فروشگاه اینترنتی شما چیست.از انجایی که در فروشگاه اینرتنتی، شما نمی توانید محتوا غنی بسازید و همین مشکل یکی از دلایل بلند مدت بودن و سختی  سئو اختصاصی هر  فروشگاه اینرتنتی  می باشد،برا حل این مشکل شما باید از طریق قرار دادن کلمات کلیدی خود در عنوان تصاویر محصولات و همچنین  در بخش  توضیحات هر تصویر، چگالی کلمات کلیدی کلی فروشگاه خود را بالا ببرید .مثلا اگر شما امروز می خواهید یک  کفش مردانه چرم در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید،بهتر است به صورت زیر عمل کنید
CATعنوان محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
CATبرچسب محصول:کفش چرم مردانه شیک مدل♦
یکی از بهترین مدل های فروشگاه ما می باشد CAT توضیح تصویر محصول:کفش چرم مردانه مدل♦
توجه: حتما برای هر محصول فقط یک برچسب بزنید.و همیشه عنوان محصول باید با عنوان برچسب متفاوت باشد.برچسب ها در لینک جداگانه ای در موتورهای جستجوگر ایندکس می شوند و سعی کنید بیش تر از یک برچسب استفاده نکنید.موتور گوگل از اینکه با عنوان  و برچسب مشابه یک محصول ، وارد یک صفحه شود متنفر است

:اهمیت نمایش سریع محصولات و تاثیر ان در سئو

 


همانطور که در بخش اول سئو فروشگاه اینترنتی گفتیم،شما باید کاملا حواستان به سرعت بارگذاری محصولات فروشگاه باشد!!دقت کنید که نباید با افزایش تعداد محصولاتريا، سرعت لود شدن صفحات فروشگاه شما  پایین بیاید.در غیر اینصورت ضریب فرار فروشگاه شما افزایش خواهد داشت و همین ضریب فراربالا، رنک وب سایت شما را در موتور های جستجوگر و به خصوص گوگل کاهش خواهد داد.سعی کنید از ابتدا یک هاست باکیفیت انتخاب کنید،چون در غیر اینصورت فروشگاه اینترنتی شما در اینده ضربه بزرگی  خواهد خورد

 

تهیه شده در واحد سئو تیم هنر نرم افزار نویسان پارسی
لطفا برای حفظ احترام صاحب اثر و تولید کننده مقاله،از انتشار مطالب بدون منبع خوداری کنید