اهمیت لینک های داخلی و لینک های خارجی در سئو

لینک های داخلی در مقابل لینک های خارجی


لینک داخلی لینکی است که خواننده سایت شما را از یک بخش سایت به بخش دیگری از سایتتان هدایت می کند. در مقابل لینک خارجی لینکی است که کاربر را از سایت شما به یک سایت دیگر منتقل می کند.  لینک های خارجی ممکن است غیر قابل درک باشند از این جهت که شما نمی خواهید لینکی در سایتتان قرار دهید که کاربر را به یک سایت دیگر هدایت کند. با این وجود لینک دادن به سایت های قابل اعتماد می تواند نشانه قابل اعتمادی برای گوگل باشد از اینکه محتوای سایت شما در چه زمینه ای می باشد و برای اهداف مبتنی بر SEO بسیار کاربردی است.
لازم به ذکر است که سازمان های دیگر نیز می توانند در محتوایشان به سایت شما لینک دهند. به عنوان مثال اگر شما یک نوشته وبلاگی مفید در سایتتان منتشر کنید سایت های دیگر ممکن است در محتوای وبلاگشان به نوشته شما لینک بدهند و این از نظر سئو بسیار ارزشمند است زیرا باعث افزایش رتبه سایت شما در الگوریتم های جستجوی گوگل می شوند. نکته ای که در اینجا باید مد نظر داشته باشید این است که چنانچه صفحه ای را در سایت خود مسدود کرده اید، دقت کنید که به آن لینک ندهید.

 
فواید استفاده از لینک های داخلی


لینک های داخلی این مزیت را دارند که بازدید کننده سایت را مدت زمان بیشتری در سایت نگه می دارند. این امر می تواند آنها را به بازدید کننده دائمی سایت شما، یا مشتری سایتتان تبدیل کند. این لینک ها برای بازدید کنندگان بیشتر در دسترس هستند و بعنوان اعتبار سایت شما در نظر گرفته می شوند.  با استفاده از لینک های داخلی قابلیت مشاهده وب سایت و رتبه سایت شما در گوگل افزایش می یابد. متنی که در عنوان لینک داخلی نوشته می شود، باید گروهی از کلمات مخصوص و توصیفی باشد که به ربات های موتورهای جستجو کمک کند بهتر سایت را بگردد یا درک کند. از دیگر مزایای لینک های داخلی اینست که به ربات ها کمک می کند سایر صفحات سایت را نیز بیابد. صفحه سایتی که برای ربات ها و کاربران راحت مرور شود،  به درستی در گوگل ایندکس می شود. این یعنی صفحه سایت شما به صفحات گوگل اضافه می شود و بنابراین توسط گوگل می تواند پیدا شود.


 
در تصویر زیر نشان داده ایم که اگر لینک های داخلی به درستی ایجاد نشوند بعضی از صفحات سایت هم برای ربات ها و هم برای کاربران، غیر قابل دسترسی می شوند. در اینجا از طریق لینکی که از صفحه A به صفحات B و E ایجاد شده است این صفحات در دسترس هستند اما صفحات C و D قابل دسترس نمی باشند.

 


ممکن است در صفحات C و D مطالب مفید و کلمات کلیدی هم به طرز مناسبی انتخاب شده باشند ولی چون ساختار لینک های داخلی مناسب نیست، گوگل نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.  در شکل زیر ساختار مناسبی از لینک های داخلی سایت را نمایش داده ایم.


 

مقاله چرا لینک سازی وبسایت دارای اهمیت است را مطالعه کنید !

فواید استفاده از لینک های خارجی


تعداد و کیفیت لینک های خارجی که در وبسایت خود استفاده می کنید بسیار مهم است. اضافه کردن لینک های قابل اعتماد و آموزنده باعث اعتبار بخشیدن به صفحات سایت شما می شود. در مقابل استفاده از لینک های بی کیفیت به سایت شما آسیب می زند. لینک دادن به سایت های دیگر، تا زمانیکه محتوایی که به آن لینک می دهید ارزشمند است، به رتبه صفحه شما آسیبی نمی زند. ارزش یک لینک خارجی زمانی بیشتر می شود که به یک سایت پر بازدید و با محتوای مرتبط لینک دهد. لینک های خارجی با ارجاع کاربران به منبع محتوا نیز، باعث افزایش اعتبار سایت می شود.

 
لینک خارجی سایت های دیگر که به سایت شما لینک می دهند، می تواند باعث افزایش اعتبار سایت شما شود، از این جهت که می تواند اثباتی بر این ادعا باشد که محتوای سایت شما با ارزش است. این نوع لینک خارجی منبعی برای ایجاد ترافیک رایگان برای سایت شماست و همانطور که در بالا گفتیم برای الگوریتم های جستجوی گوگل بسیار حساس می باشد. 

نظرات