چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟

ایجاد محتوای خوب مهم است اما مهمتر از آن این است که بتوانیم به ایجاد محتوای سئو شده بپردازیم  و در نتیجه رتبه بالایی در موتورهای جستجو بدست آوریم. در نهایت با استفاده از آن بتوانیم مخاطبان بیشتری نیز جذب کنیم.
شما باید بدانید که چگونه یک محتوا را با استفاده از تکنیک های سئو در وب سایت خود درج کنید و همچنین باید بدانید که موتورهای جستجوگر نظیر گوگل،چگونه مقاله و محتوای شما را بررسی میکنند و بر چه اساسی به ان رتبه بالا می دهند.در یک مقاله خوب علاوه بر داشتن کلمات مناسب و کلیدی در عنوان هر مقاله، ما باید یک عنوان کوتاه و جذاب را انتخاب کنیم.
در بحث تولید محتوا همیشه کیفیت اهمیت بالایی داشته است، اما این سئو است که می تواند تلاش شما را در بدست آوردن مخاطبین هدف، تقویت کند. محتوای سئو شده به این معنا نیست که باید کار سخت و زمانبری انجام دهید بلکه باید بفهمید چگونه سئوی داخلی می تواند در محتوای شما عمل کند. در این مقاله نکاتی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می کنند محتوایی تولید کنید که هم مخاطبین سایتتان و هم موتورهای جستجو از آن لذت ببرند.

 

تولید محتوای مبتکرانه و اورجینال


موتورهای حستجوگر و به خصوص گوگل اهمیت زیادی به اورجینال بودن محتوا می دهند.محتوای کپی شما فقط یک رای مثبت به سایت مرحع می باشد.شاید شما فکر کنید که رتبه سایت شما فقط با بک لینک های فالو کاسته می شود،نه اینطور نیست،شما با تولید مقالات کپیف به سایت های مرجع کمک می کنید تا بیشتر مورد توجه ربات های موتورهای جستجوگر قرار بگیرند.دست به کار بشوید و محتوای اورجینال تولید کنید.این کار در  رشد سریع وب سایت شما نقش مهمی را خواهد داشت. 
اگر محتوای معتبری ندارید دلیلی برای انتشار آن محتوا وجود ندارد. حتی اگر محتوایی از یک منبع دیگر دارید این بستگی به شما دارد که آن محتوا را بر اساس چشم انداز یکتای خودتان بیان کنید و به آن موضوع خاص ارزش بدهید. Copyscape ابزاری است که می تواند به شما کمک کند تا اصالت محتوای سایت خود را با آن چک کنید. محتوای کپی شده به هیچ عنوان مورد پسند موتورهای جستجو نمی باشد و نمی تواند به شما کمک کند تا رتبه خود را در SERP ها افزایش دهید.


بهینه سازی عنوان
 
عنوان مطالب شما اولین مواردی هستند که زمانیکه کاربر یک جستو انجام می دهد، در نظر گرفته می شود. به این دلیل آنها مهم هستند و لازم است شما بازه وسیعی از عناوین را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب نمایید. استفاده از کلیدواژه ای که روی آن تمرکز دارید، ایده ی خوبی می تواند باشد، اما خیلی تلاش نکنید که حتما کلمه کلیدی را در عنوان مطلب خود بگنجانید. هدف گذاری خود را بر روی یک عنوان 55 تا 60 کاراکتر قرار دهید زیرا این همان چیزی است که گوگل در SERP نمایش خواهد داد.
شما می توانید یک عنوان سوالی یا یک عنوان خبری ایجاد کنید-در حالت کلی سعی کنید از کلمات تحریک کننده برای عناوین انتخاب کنید تا کابران بعد از مشاهده عنوان شما، سریعا روی ان کلیک کنند.بعد اینکه کابران از موتورهای جستجوگر نظیر گوگل وارد سایت شما شدند،ادامه داستان مربوط به محتوای شما است و اینکه محتوا چقدر می تواند کابر و خواننده را در سایت نگه دارد.پس محتوای غنی با عنوان مناسب بسازید
علاوه بر این مطمئن شوید که URL شما به عنوان مطلبتان مرتبط باشد تا اینکه رشته ای از اعداد باشد که بر پیچیدگی کار می افزاید.


تمرکز روی ساختار مطلب
 
علاوه بر محتوای مطالب، ساختار آنها نیز می تواند به موتورهای جستجو کمک کند چه نتایجی را در ابتدا نمایش دهند. بنابراین محتوای ساخت یافته و واضح، با پاراگراف ها و سرتیتر ها محتوایی است که هم از دیدگاه کاربران سایت و هم از دیدگاه موتورهای جستجو ترجیح داده می شود.
علاوه برآن عنوان ها به موتورهای جستجو کمک می کنند یک مرور کلی از محتوای شما داشته باشند و به این دلیل است که آنها می توانند حداقل یکبار کلمه کلیدی شما را در نظر بگیرند.
چه از ساختار H1 تا H6 پیروی کنید یا اینکه به سادگی عنوان های H2  و H3 را نقاط مربوطه در متن اضافه کنید، محتوای ساخت یافته شما مورد توجه موتورهای جستجو خواهد بود.


استفاده از کلمات کلیدی
  
اگرچه امروزه کلمات کلیدی بعنوان اولین نشانه ای که نشان دهند محتوای شما در چه موردی است، مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما همچنان ابزار مفیدی هستند که یک دید کلی از اینکه مطلب شما در چه موردی است، ارائه می دهد. تحقیق در مورد کلمه کلیدی هنوز هم کار مفیدی است زیرا کمک می کند در مورد جالب ترین موضوعات برای کاربران سایت تصمیم بگیرید. نیازی نیست که کیفیت مطلب را فدای استفاده ی بیجا از کلمات کلیدی کنید، زیرا انباشتن کلمات کلیدی در متن می تواند نتیجه معکوس در سئو سایت به همراه آورد.


خوانا بودن محتوا


منظور از خونایی محتوا این است که محتوای تولیدی، از زبان و سبک و سیاق ساده ای استفاده کند و عاری از هرگونه اشتباهات دستوری یا نحوی یا ساختاری جملات باشد.
ابزارهای تست خوانایی متن به شما کمک می کنند که بفهمید محتوای تولیدی شما برای چه رنج سنی مناسب است و این کار را بر اساس فاکتورهای زیر انجام می دهند.
*طول جملات 
*تعداد هجا در کلمه
*تعداد استفاده از جملات مجهول
*اضافه کردن لینک های داخلی و خارجی به محتوا
لینک های داخلی می توانند صحت و سقم مطالب شما را تایید کنند و این کار را با ایجاد یک توالی منطقی از مطالب مختلف سایت، انجام می دهند. این می تواند منجر به ایجاد زنجیره ای از مطالب باشد که ارزش افزوده بیشتری دارند و به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند موضوعات کلیدی شما چه هستند.
لینک های خارجی نشان می دهند که شما به خوبی از موضوعی که در حال نوشتن مطلب درباره آن هستید، آگاه هستید. دلیل این امر این است که شما آماده اید از منابع بیشتری برای حمایت از محتوای خود، استفاده کنید. 
دقت کنید که تعداد بیش از حد لینک های داخلی یا لینک های خارجی می تواند منجر به نتایج ضد و نقیضی شود. اطمینان حاصل کنید که هر لینکی اهداف خاصی در محتوای تولیدی شما دارد.


استفاده از تصاویر بهینه 
 
بهینه سازی تصاویر نیز می تواند شانس شما را برای نشان داده شدن در نتایج موتور های جستجو افزایش دهد اما این بار این اتفاق در نتایج حاصل از جستجوی تصویر، می افتد. از آنجا که محتوای بصری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، موضوع بهینه سازی تصاویر را نمی توانیم از سئو سایت جدا بدانیم. همواره نام فایل تصویر را مرتبط با محتوا انتخاب نمایید. مراقب سایز تصاویر باشید از آنجا که روی سرعت صفحه تاثیر مستقیم دارد. هرگز فراموش نکنید که یک ALT برای تصاویر خود انتخاب کنید یا یک title مناسب برای تگ img انتخاب کنید. زمانیکه در حال انتخاب نام برای تصاویر خود هستید فراموش نکنید که مثل یک کاربر عادی فکر کنید. تلاش کنید بجای استفاده از تصاویر عادی، از تصاویر با کیفیت محتوایی استفاده کنید.


تمرکز بر روی کاربر
 
در هر قطعه از محتوای تولیدی، باید کاربر را در نظر داشته باشید. این در مورد سئو نیز اهمیت دارد. شما نمی توانید بدون داشتن شناخت از مخاطب خود، در مورد کلمه کلیدی تحقیق کنید و یا بخش بعدی محتوای خود را تولید کنید. 
*مخاطبان از شما چه انتظاری دارند؟
*چگونه می توان تجربه کاربری قوی تری داشت؟
*آیا سایت محتوای شما را خراب می کند؟
تمام سوالات بالا با توجه بیشتر و دقیقتر شما به سایت، به مخاطبین و به محتوایتان قابل حصول می باشد. گوگل به صفحاتی که به تجربه کاربری اهمیت می دهند پاداش می دهد. بنابراین هرگز قدرت کاربران را نادیده نگیرید.

نظرات