24 نکته که باید هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید

برای اینکه وب سایت جذاب و کاربر پسندی داشته باشید توجه به عملکرد صحیح وب سایت، ظاهر کاربر پسند آن، قابلیت های پیمایش و یکپارچگی آن در برنامه نویسی، اهمیت بسیاری دارند. اما مسئله همین جا ختم نمی شود. توسعه دهندگان وب سایت و طراحان باید با همکاری یگدیگر سایتی را طراحی کنند که زمانیکه در موتورهای جستجو نمایش داده می شود، بتواند کاربران را درگیر و جذب خود کند.
این امر مستلزم تلاش و فشار کاری بسیاری است که خوشبختانه ما 24 فرآیند را برای شما در این مقاله توضیح داده ایم تا شما را راهنمایی کند و یک تجربه منحصر به فرد برای تبدیل کاربران خود به کاربران همیشگی و وفادار باشد.

1.انتخاب دامین و هاست 

 

انتخاب دامنه و هاست
 

یک نام دامنه مناسب نامی است که در عین خلاصه بودن خصوصیات وب سایت شما را بیان کند. علاوه براینکه نام دامنه باید به یاد ماندنی باشد نیاز است این نام معرف برند و یا نام تجاری شرکت شما و دارای املای دقیق و درست و آسانی باشد. پیدا کردن یک نام تجاری مناسب، اهمیت بسیاری برای برند شما دارد. زیرا ترکیب مناسبی از املای ساده و نام تجاری بر اساس ویژگی های SEO، احتمال اینکه در موتورهای جستجو بهتر و آسان تر نمایش داده شود را بالا می برد و در نتیجه، کسب و کارهایی که دسترسی به آن ها در اینترنت آسان تر باشد مشتریان بیشتری رابه خود جذب می کنند.
هنگامی که می خواهید پکیج های هاستینگ را با هم مقایسه کنید و از بین شرکت های هاستینگ، هاست و یا میزبان وب سایت خود را انتخاب کنید این نکته حائز اهمیت است که ماهیت وب سایت و کسب کار خود را در نظر بگیرید.
آیا وب سایت شما چند رسانه ای می باشد؟ نیاز به آپلود و بارگذاری تصاویر و فیلم ها و سخنرانی ها دارد؟ آیا سایت شما نیاز به پشتیبانی از سوی خودتان دارد؟ و یا نیاز به پشتیبانی قابل اعتماد و پاسخ گو از سوی شرکت ارائه دهنده هاست دارد؟ همچنین باید به ترافیکی که وب سایت شما دریافت می کند فکر کنید و اینکه آیا شرکت هاستینگ راه حلی مناسب برای آن در نظر گرفته یا خیر. به بک آپ یا پشتیبان گیری از اطلاعات شما و امنیت و دیگر ویژگی ها ی آن باید توجه کنید. فراموش نکنید قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید درباره عملکرد شرکت در شبکه های اجتماعی و وب سایت های طرف سوم یا همان وبسایت های رقیب، تحقیق کنید.


2.خدمات کدنویسی ((Backend و سیستم یا نرم افزار مدیریت محتوا (CMS)

 

مدیریت محتوا cms
 

این امری غیرممکن است که بخواهید یک وب سایت عالی را بدون داشتن برنامه ای کاربردی برای مراقبت از کدنویسی (Backend) توسعه دهید. اگر وب سایت خود را مانند یک ماشین مسابقه در نظر بگیرید، دوستان شما ابتدا به براقی و درخشندگی لاستیک ها و صندلی چرم ولوکس آن نگاه می کنند. در دنیای وب، توجه به ظاهر یک سایت مثل یک ماشین مسابقه ارتباط مستقیم با تجربه کاربری که به آن User Experience گفته می شود، دارد. اما جادو زمانی اتفاق می افتد که باطن و کد نویسی برنامه شما قوی باشد و مانند موتور قدرتمند در ماشین مسابقه می باشد. به عبارت دیگر وب سایت شما نمی تواند مشتریان شما را شگفت زده کند زمانی که دارای کد نویسی قوی نباشد درست مانند ماشین مسابقه زیبایی که بدون موتور قدرتمند بی ارزش و بلا استفاده است.
یکی ازبهترین موتورها، در حوزه تجارت الکترونیک Magento می باشد در حالیکه Wordpress   یک سیستم مدیریت محتوا ایده آل و قابل تنظیم برای سایت های اطلاع رسانی می باشد.

 

3.طراحی تمیز

 

طراحی وب سایت زیبا و تمیز
 

یکی از مهم ترین موارد که در طول فرآیند توسعه وب سایت باید به خاطر داشته باشید ایجاد یک طراحی تمیز و جذاب است. طراحی با کیفیت، طراحی است که جذاب و آسان و دارای جلوه های بصری ساده، هنگام مشاهده و خواندن مطالب وب سایت باشد. نکته مهمتر یک طراحی تمیز این است که کاربر به جای اینکه با گرافیک های پیچیده و متن های طولانی حواس پرت شود، بیشتر بر روی برند و محتوای اصلی تمرکز می کند.
اغلب یک طراحی مناسب وب سایت رابطه مستقیم با معرفی کیفیت محصولات و کیفیت یک شرکت دارد و مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند. از این رو طراحی تمیز بر اساس تجربه کاربران، مشتریان را مجبور به بازگشت به وب سایت شما می کند.


4.افکت رنگی موثر 

 

رنگبندی وب سایت
 

 

طراحی های رنگ بندی شده در متوجه ساختن و آگاهی کاربران بسیار موثر می باشند. رنگ های مختلف می توانند باعث تحریک کاربر شوند و پاسخی باشند به احساساتی مثل آرامش، خوشبختی و یا نا امیدی. وقتی از رنگ های مناسب در طراحی وب سایت خود استفاده می کنید لازم است که توازن شرکت، هدف مخاطب و نام تجاری و ارتباط آن ها با ویژگی ها و فلسفه رنگ ها را در نظر بگیرید.
چه رنگی پاسخ گوی نیاز مخاطب شماست؟ اگر تم و رنگ وب سایت شما شبیه لوگو و نام تجاری یا برند شما باشد آیا احساس غرور و یا خوشحالی را در هنگام تماشای وب سایت به کاربر انتقال می دهد؟ آیا قصد دارید مارک یا برند خود را با رنگ پرتقالی درخشان و یا رنگ های رسمی و یا آبی ملایم به کاربران نمایش دهید؟ صرف نظر از اینکه چه رنگی را انتخاب خواهید کرد، صرف زمان برای تحقیق و انتخاب بهترین رنگ ممکن، باعث می شود که در نهایت به بازدیدکنندگان خود احساس خوبی را انتقال دهید.

5.نام تجاری 

 

برند سازی
 

 

نام تجاری برای همه ی کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک مهم است. طراحی و قرار دادن آرم برند شما به نظر کلی بازدیدکنندگان  در مورد کسب و کار شما کمک می کند.
لوگوهایی که حرفه ای و موفق طراحی شده اند باعث می شوند که چشم مشتری را به خود جذب کنند و تصویری واضح و منحصر به فرد از برند را ارائه می دهند. یک مکان را در سایت خود انتخاب کنید که به آسانی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد، مانند گوشه سمت چپ و بالا و لوگو را در این مکان قرار دهید. زیرا این مکان جایی است که چشم به طور طبیعی یک وب سایت را اسکن می کند. برای تقویت و معرفی برند خود از همان آرمی که در بسته بندی، تبلیغات چاپی و مارک پوشاک استفاده می کنید. هنگامی که کسب و کار شما با برند شما سازگاری داشته باشد باعث می شود که برند در ذهن مشتریان باقی بماند.

6.عملکرد

 

عملکرد وب سایت طراحی شده
 

 

درمورد عملکرد و قابلیت های وب سایت باید چندین مورد را بررسی کرد:
آیا مشکلات مربوط به بارگذاری و یا لینک های شکسته وجود دارد؟
آیا ویژگی های امنیتی وب سایت برای نیازهای کسب و کار شما مناسب است؟
علاوه بر این مسایل عملیاتی، نکته مهم دیگر این است وب سایت خود را از دیدگاه کاربران مشاهده کنید و مورد بررسی قرار دهید.
آیا فرم های تماس، نظرسنجی و بخش های بازخورد (Feedback) مشتری از سایت شما به درستی عمل می کنند؟ رعایت نکردن یکی یا همه ی این موارد باعث می شود که مشتری سایت شما را ترک کند.


7.جا به جایی و پیمایش در وب سایت (Navigation) 

جابه جایی راحت در وب سایت
 

 

اگروب سایت شما گیج کننده باشد و حرکت و جابه جایی در آن دشوار باشد ممکن است مشتری و کاربر وب سایت شما را ترک کند و دیگر باز نگردد. برای افزایش کارایی و و جذابیت های پیمایشی وب سایتتان باید سایت خود را به طور کامل همانند یک کاربر و بازدید کننده جدید بررسی کنید. به حرکات و جابه جایی های که در شما حس خاصی به وجود می آورد و همچنین آنهایی که هیچ حسی به وجود نمی آورند توجه کنید. یکی از راه های بهبود کمک به بازدید کنندگان، در مرور آسان سایت و همچنین کمک به یافتن سایت شما در موتورهای جستجو، استفاده از نقشه سایت می باشد. علاوه براین آسان کردن پیمایش در سایت با حذف صفحات غیر ضروری و یا ناکارآمد باعث می شود زمان لود و بارگذاری سایت شما کاهش یابد البته ممکن است که کیفیت نمایش برند شما را نیز بهبود دهد.


8.قابلیت استفاده اسان 

 

قابلیت استفاده اسان از وب سایت
 

وب سایت هایی که به راحتی قابل استفاده هستند احتمال بیشتری دارند که مشتری را به خود و کسب و کار تشویق کنند. قابلیت استفاده یک وب سایت را می توان با نمایش اطلاعات محصولات و خدمات به صورت واضح افزایش داد. اطمینان پیدا کنید که وب سایت شما تمام ویژگی هایی که مشتری برای دسترسی کامل به سایت را نیاز دارد، داشته باشد. اگر یک ببیننده در حال خواندن بخش وبلاگ وب سایت شما است و مایل است عضو یک خبرنامه الکترونیکی شما باشد، آیا فرم انتخاب و ثبت نام به راحتی در دسترس او قرار دارد؟ آیا اطلاعات تماس با شما به وضوح نمایش داده می شود؟ آیا طراحی وب سایت و لایه های آن امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و تعامل بیشتر با برند شما را فراهم می کند؟
رعایت این عناصر کلیدی برای بهینه سازی قابلیت استفاده از وب سایت شما ضروری است.


9.دعوت به عمل (تماس با ما)

 

تماس با ما در وب سایت
 

قرار دادن اطلاعات دقیق تماس در وب سایت شما برای کاربران باعث می شود مشتریان برای ارتباط و تماس با کسب و کار شما بیشتر تشویق شوند. یک پیشنهاد دوستانه مانند: " با ما تماس بگیرید همین امروز " نشان می دهد که کسب و کار شما می خواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.
نکته حائز اهمیت این است باید دعوت به عمل سایت براساس سطح بازدیدکنندگان باشد. اگر آن ها فقط برند شما را بررسی می کنند آن ها را به عضویت در خبرنامه پست الکترونیک خود دعوت کنید. اگر آن ها مشتریان وفادار شما می باشند از برنامه های پاداش مشتریان وفادار استفاده کنید تا حس خوبی به آن ها بدهید. صرف نظر از آنچه که بازدیدکنندگان چه در خواستی از شما دارند، در هر صفحه یک قسمت تماس با ما قرار دهید.


10.زمان بارگذاری کوتاه(Load)

 

سرعت بارگذاری سایت
 

هنگامی که مشتری به دنبال اطلاعات آنلاین می باشد، هیچ چیز به اندازه زمان لود زیاد در نمایش اطلاعات آزار دهنده نمی باشد. بر این اساس مشتریان شما به طور کامل متوقف می شوند وآن ها را از دست می دهید. قبل از اینکه سایت خود رابه طور رسمی راه اندازی کنید زمان لود آن را بررسی و اصلاح نمایید.
برای افزایش اعتماد مشتری و کاربر خود و ارائه یک تجربه مثبت به بازدید کنندگان، به طور دوره ای زمان بارگذاری وب سایت خود را پس از راه اندازی ارزیابی کنید. زمان بارگذاری کوتاه باعث می شود کاربران شما زمانی که اطلاعاتی را می خواهند به صورت آنی به دست بیاورند. اگر وب سایت شما نمی تواند این امکان را برای آن ها فراهم کند، وب سایت های رقیب شما خواهند توانست نیاز کاربران شما را پاسخ گو باشند.


11.وبلاگ فعال 

 

وبلاگ در کنار وب سایت
 

وبلاگ برای وب سایت شما به مشتریان کمک می کند تا در مورد آخرین محصولات، رویداد های شرکت و اطلاعات مرتبط با صنعت شما مطلع شوند. وبلاگ وب سایت باعث می شود یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشید به ویژه اگر در پست های خود دیگر وبلاگ ها و کاربران را به همکاری با برند خود تشویق کنید. به روز کردن مدام وبلاگتان باعث می شود که مشتریان از ارزش ها و ویژگی های برند شما دائم با خبر شوند و همچنین آن ها را به تبلیغ برند شما متمایل می سازد. با به روزرسانی مداوم وبلاگ خود و ایجاد محتوای تازه و مفید و جذاب برای خوانندگان، نام تجاری خود را به یک منبع قابل اعتماد و یک صنعت قدرتمند تبدیل کنید.


12.کدنویسی تمیز و کاربر پسند (شفاف سازی کد) بر اساس مبانی SEO

 

کد نویسی تمیز سایت
 

 

اگر در حال توسعه صفحات وب و یا بهینه سازی صفحات موجود هستید، نکته مهم این است از کد تمیز و کاربر پسند و براساس ویژگی های سئو استفاده کنید. با صرف وقت بر روی بهبود سایت خود می توانید بازدهی کلی سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. کدهای مبتی بر سئو به عنوان یک راهنما برای موتورهای جستجو با ارائه یک تصویر واضح از محتوای سایت شما عمل می کنند.
بعضی از CMSها مانند وردپرس افزونه هایی را برای ساده کردن روند سئو و تمیز کردن و شفاف سازی کد وافزایش فرایند رتبه بندی موتورهای جستجو طراحی کرده اند. وردپرس با وجود اینکه نیازی به دانش اندکی در کدنویسی دارد و حتی اغلب نیاز به دانش کد نویسی ندارد، یک منبع عالی برای شرکت هایی است که تلاش می کنند ترافیک و کاربران زیادی را به سایت های خود هدایت کنند.


.13 سازگاری با تمامی مرورگرها

 

سازگاری با تمام مرورگرها


با پیشرفت تکنولوژی، تعداد مرورگرهای اینترنت به طور پیوسته رشد می کند. از اینترنت اکسپلورر و کروم به فایرفاکس و سافاری، شاید سازگاری با تمام این مرورگرها خسته کننده و اذیت کننده باشد. هنگام ایجاد یک وب سایت، اطمینان یابید از اینکه وبسایت شما در مرورگرهای چندگانه قابل دسترسی می باشد و با آن ها سازگاری دارد. به ویژه وب سایت شما باید با مرورگرهای اصلی سازگار باشد و بدون هیچ مشکلی قابل دسترسی باشد. از جمله مرورگرهایی با نسخه های قدیمی تر. انجام ندادن این مرحله می تواند باعث شود که بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست بدهید و این می تواند هزینه گزافی را برای کسب و کار در حال توسعه شما به بار بیاورد.


14. سایت های موبایل در مقابل سایت های ریسپانسیو

سایت موبایل
 

آمار نشان می دهد که استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای انجام جستجوهای آنلاین در دو سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در واقع، تقریبا 95 درصد از کاربران دستگاه های تلفن همراه، از دستگاه های خود برای جستجوی محصولات و خدمات محلی استفاده می کنند. به طور موثر جمعیت کاربران تلفن همراه روبه رشد می باشد، شرکت ها باید مطمئن باشند که وب سایت های آنها از هر دستگاهی قابل دسترسی می باشد. برای یک شرکت بزرگ با وجود این که وب سایت کلی دارد، منطقی است که یک وبسایت جداگانه مخصوص موبایل طراحی کند و در هر دستگاهی سایت خود را ریسپانسو کند و سازگار با همه ی دستگاه ها باشد. از سوی دیگر، یک کسب و کار برنامه ریزی شده و راه اندازی شده می تواند خدمات خود را با سایت هایی با طراحی ریسپانسیو و سازگار با همه دستگاه ها بهتر ارائه دهد.


15. اشتراک گذاری با شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی
 

اشتراک گذاری با رسانه های اجتماعی دیگرتازگی ندارد بلکه یک ضرورت است. رسانه اجتماعی به عنوان تکنولوژی، اشتراک اطلاعات را راحت تر می کنند، کسب و کارهایی که فاقد یکپارچه سازی و سازگاری با رسانه های اجتماعی هستند، قادر به استفاده از آنچه که در تبلیغات جدید و به روز از طریق دهان به دهان و براساس مشاهدات است، نیستند. رسانه های اجتماعی، محلی را  فراهم می کنند که مشتریان می توانند نام تجاری شما را ارتقاء دهند، نظرات خود را ارائه دهند و از آخرین اخبار شرکت شما باخبر شوند. محتوا و متن وب سایت شما و جلوه های بصری، از جمله تصاویر محصول و ویدیو معرف برند شما، به راحتی با قرار دادن دکمه  به اشتراک گذاری در وب سایت شما می توانند بر روی شبکه هایی مانند فیس بوک، توییتر، Pinterest و LinkedIn به اشتراک گذاَشته شوند و توزیع شوند.

 

16. تست های Captcha

تست های کپچ
 

اسپم، اسپم و باز هم اسپم. این چیزی است که بعضی از کسب و کارها در بخش نظراتشان، فرمهای تماس و انجمنهای سایت دریافت می کنند و به خاطر این است که تستهای امنیتی ندارند. این تست ها (شما آنها را به عنوان حروف تصادفی و اعداد تایپ شده قبل از ارسال در فرم های مبتنی بر وب تشخیص می دهید) انسان را از روبات ها جدا می کند. اضافه کردن این آزمون های کوتاه به فرم های تماس، به شما این اطمینان را می دهد که فقط انسان ها قادر به استفاده از منابع سایت شما هستند و در وقت و پول کسب و کار شما صرفه جویی می کند.

17. امنیت مؤثر

امنیت وب سایت
با تکامل تکنولوژی، خطرات امنیتی و تهدیدات، جدیدتر و پیشرفته تر می شوند که یکپارچگی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهند. با وجود نرم افزارهای مخرب و ویروس ها و برنامه های مخرب و تهدید هکرها، وب سایت ها باید امنیت خود را هم در بک اند و هم در فرانت اند برقرار سازند. وب سایت هایی که برای انجام معاملات آنلاین، مانند سایت های تجارت الکترونیکی ساخته شده اند، نیاز به اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت از اطلاعات مشتری دارند. برای کاهش پتانسیل تهدیدات مبتنی بر مرورگر، کسب و کارها باید گواهینامه SSL را به وب سایت های خود اضافه کنند. نکته مهم در طول توسعه وب سایت این است که ویژگی های امنیتی وب سایت در فریم ورک دائم بررسی شود. کسب و کارها باید به طور منظم بررسی های امنیتی را انجام دهند یا با ارائه دهندگان سرویس های امنیتی همکاری نمایند.

18- نظرات خارج از سایت

نظرات خارج از سایت
 

با توجه به تغییرات الگوریتم جستجوی گوگل، اولویت بیشتر در جستجوهای محلی قرار گرفته است. بررسی سرویس هایی، مانند گوگل و Yelp، می تواند در تولید فرصت های خوب برای کسب و کار کمک رساند. امروزه، هنگامی که مشتریان برای یک کسب و کار یا محصول محلی جستجو می کنند، اغلب از صفحات و برندهایی بازدید می کنند که در صفحه اول موتورهای جستجو نمایش داده می شود. به دست آوردن نظرات کاربران در دیگر وب سایت ها به اعتبار نام تجاری یا برند شما می افزاید و باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند برای نشان دادن رضایت خود درباره برند شما به طور ساده آن را انجام دهد. برای اطمینان از اینکه مشتریان بتوانند نظرات خود را در مورد شرکت شما ارائه دهند،  نمایه کسب و کار خود را در سایت های بررسی شخص ثالث مانند Google و Yelp تیک بزنید. شما می توانید با ایجاد یک فرم تماس با ما در وب سایت خود مشتری را به نوشتن نظر و هدایت آنها به سرویس وب سایت های دیگر دعوت کنید.
گوگل یک راه عالی برای نظردهی و بررسی در صفحات کسب و کار، برای وب سایت شما قرار داده است. نام این سرویس Google+ می باشد. تا زمانی که  آدرسی برای کسب و کار خود و یک حساب Google+ دارید، می توانید صفحه کسب و کار خود را جستجو کنید و اگر حسابی ندارید، می توانید یک حساب جدید ایجاد کنید. در صورتی که گوگل تایید کند که شما مالک هستید، هر بار که در نتایج جستجو ظاهر می شود، صفحه کسب و کار شما در Google+ به وبسایتتان لینک می شود.


19- مشتریان که توسط مشتری های شما افزوده می شوند 

 

مشتریان شما
 

همانند نظرات و بازخوردهای خارج از سایت، توصیفات مشتری می تواند برای ترویج کسب و کار شما مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه توصیفات و نظرات مشتری در سایت خود،  مهارت ها، محصولات و تعهدات خود را به دیگر مشتریان نشان دهید. اگر شما در حال حاضر یک پایگاه مشتری وفادار داشته باشید، به درخواست های آن ها متعهد شوید و اگر آنها مایل هستند که خدمات شما را به دیگران معرفی کنند، از این فرصت استفاده کنید و یک ویدیو مارک دار ایجاد کنید و در اختیار آن ها قرار دهید اصول و جزییات بیشتر را در اختیار آن ها قرار دهید و این شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتری های جدید به شما می دهد.

20- تاییدیه نویسندگان گوگل پلاس

تایید نویسندگان گوگل پلاس
 

اگرچه گوگل درخواست تایید صفحه شما را پذیرفته است (به جز صفحات کسب و کار گوگل پلاس که تایید شده اند و هنوز فعال می باشند.) تایید نویسندگان گوگل پلاس نیز برای سایت شما ضروری است. پیوند دادن و لینک دادن  مطالب و محتویات سایتتان با نویسندگانی که پروفایل گوگل پلاس دارند به موتورهای جستجو کمک می کنند تا به راحتی بین محتویاتی که توسط انسان تولید شده است با محتویات با کیفیت پایین تمایز ایجاد کنند. مراحل تاییدیه نویسندگان گوگل پلاس عبارات و عکس های نویسنده درSERP را تضمین می کند. هنگامی که مشتری به دنبال محتویات مورد نظرش می باشد اگر ببینید که اطلاعات توسط یک فرد واقعی نوشته شده اند استقبال بیشتری کرده و بیشتر دوست دارد که بر روی لینک ها کلیک کند. به عنوان یک پاداش امضای نام تجاری شما در SERP باعث می شود که مشتریان راحتتر با آن ارتباط برقرار کنند.

 

21- ردیابی و مدیریت 

 

گوگل وب مستر
 

بین Google Analytics، Google Webmaster Tools و ابزار وب مستر Bing، توسعه دهندگان وب مکانیسم لازم را برای محاسبه دقیق و کارآمد بازدهی سرمایه گذاری دارند. برای هر دو وب سنتی و وبسایت همراه، این ابزار را می توان با هم برای نظارت بر ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل استفاده کرد. پس از بررسی دقیق داده ها، می توان کشف کرد که کدام کمپین های بازاریابی بهترین کار را انجام می دهند و کدامیک ناکارآمد هستند. با این ارزیابی می توانید دلیل اینکه چرا مشتریان می آیند، چگونه باقی می مانند و یا وب سایت شما را ترک می کنند را متوجه شوید، و به استراتژی های بازاریابی تیم خود کمک کنید و تکنیک های تعامل را برای به حداکثر رساندن نتایج، تنظیم کنید. تا زمانی که حضور آنلاین برند شما به عنوان یک نمایشگاه همیشه باز (در هر هفت روز هفته و هر ساعت از شبانه روز)عمل می کند، ضروری است که فرآیند اندازه گیری نتایج را با استفاده از Google Analytics همراه با گوگل و ابزار وب مسترینگ بینگ آسان سازید.

 

22- نقشه جامع سایت 

 

نقشه سایت
 

وقتی می خواهید کتاب بخوانید کدام بخش در ابتدا بهترین و مفیدترین بخش برای مطالعه است؟ معمولا فهرست مطالب اولین بخش می باشد. خلاصه ای از جزئیات کتاب، جدول ها و مطالب و تصاویرباعث می شود تا بتوانیم مطلب مورد نظر خود را به راحتی بیابیم. به طور مشابه، نقشه سایت یاSitemap  باعث می شود بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو  به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و اطلاعات و مطالب آن را کشف کنند. هنگام اپدیت کردن سایتتان و ایجاد تغییرات جدید لازم است تا زمانی که صفحات جدید اضافه می شوند، نقشه سایت خود را به روز کنید. Google Webmaster این روند را برای شما ساده می کند.


 

23. محتوای اصلی

 

محتوای سایت
 

هنگام طراحی یک وب سایت، بسیار مهم است که، محتوای اصلی مرتبط با شرکت و محصولات خود را با کیفیت بالا بنویسید. کیفیت بالای محتوای سایت شما به کلمات کلیدی شما در وب سایت بستگی دارد و در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تاثیر گذار است. استفاده از کلمات کلیدی باعث ایجاد ایده های موضوعی می شود و به بازدید کننده کمک می کند تا مطالب مورد نظر خود را به راحتی بیابد. برای افزایش درخواست و بازدید، هر صفحه وب نباید کمتر از 150 کلمه داشته باشد و شامل لینک هایی با منابع معتبر و سایر صفحات در وب سایت شما باشد. بیش از ارائه اطلاعات، نام برند شما باید در محتویات منتشر شده در سایتتان نوشته شود. قبل از انتشار، از یک ابزار مانند Copyscape استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که از استانداردهای کپی  را رعایت کرده اید. ارسال مطالب تکراری در وب سایت شما منجر به جریمه های شدید از گوگل می شود، از جمله حذف احتمالی وب سایت و مطالب شما از نتایج موتور جستجو خواهد شد.

 

24- مالکیت عکس ها

 

مالکیت تصاویر
 

همه چیز در یک وب سایت باید حقوق معنوی و مالکیت آن را رعایت کند و تحت قوانین کپی رایت باشند.  Getty Imagesبه عنوان یکی از تامین کنندگان پیشرو مالکیت عکس در جهان می باشد و استفاده مناسب از تصاویر آنلاین را تنظیم می کند. اگر عکسی با مجوز ارسال نشود وقانون کپی رایت را رعایت نکرده باشد  جریمه می شود. هنگام پیوستن تصاویر به محتوای سایت شما، اطمینان حاصل کنید که اجازه کتبی برای استفاده  از عکس گرفته باشید و هزینه مربوطه، در صورت لزوم را پرداخت کنید. همچنین سایت هایی هستند که دسترسی به تصاویر بدون حق چاپ را ارائه می دهند. با این حال، قبل از ارسال آنها، شرایط استفاده را دقیقا بررسی کنید. برای بسیاری از کسب و کارها، هزینه های مرتبط با استفاده قانونی از تصاویر، بسیار مهمتر از این است که برای سرعت بخشیدن به کار، از تصاویر آماده استفاده کنند.

با توجه به این 24 اصل از توسعه و طراحی وب سایت، روشن است که در هنگام ایجاد یک وب سایت برند دار، عوامل بسیاری وجود دارد. علاوه بر افزایش ترافیک و تولید منحصر به فرد، طراحی سایت، ناوبری و محتوای شما باید با مشتریان ارتباط برقرار کرده و موجب تعامل بیشتر با نام تجاری و برند شما شود. زمانی که شما یک وب سایت طراحی کردید، ابزارها و اطلاعاتی را که در این راهنما ذکر شده است را استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما ابزارهایی که برای موفقیت لازم است را دارد.