مبانی سئو برای بازاریابی محتوای موفق

 

در دنیای مدیریت محتوا، حرف های زیادی در مورد سئو وجود دارد. همانطور که Lee Odden کارشناس سئو اخیرا توضیح داده که: "به اینصورت در مورد سئو فکر کنید: اگر یک برنامه بازاریابی محتوا را به یک ساندویچ تشبیه کنیم، سئو مثل سس مایونز می باشد. سس مایونز تقریبا همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بهبود طعم کلی ساندویچ می شود، اما سس مایونز به تنهایی چندان دلپذیر نیست". 
در این قسمت از سری آموزش های بازاریابی محتوا، مبانی و اصول اولیه سئو را مطرح می کنیم که این مبانی در واقع اصول اصلی و ملاحظات کلیدی هستند که شما برای اینکه موفق ترین برنامه بازاریابی محتوای ممکن را ایجاد کنید، باید از آنها مطلع باشید.


همیشه اولویت اصلی تان، مردم باشند

 

سئو برای مردم
 

در حال حاضر شما تقریبا با بازاریابی محتوا در مبحث سئو آشنا هستید. می دانیم که این دو مبحث باید با هم همکاری خوبی داشته باشند. هیچ محدودیتی برای بهینه سازی محتوا برای سئو وجود ندارد اما زمانی که در حال تولید محتوا برای مردم هستید، بهینه سازی محتوا اصلی نباید از اولویت شما خارج شود. 
در راه تولید محتوا، اینکه مشتریان شما به چه مطالبی علاقه دارند و چه مطالبی را برای خواندن انتخاب می کنند، می تواند به عنوان چراغی برای راه شما باشد. لازم به اشاره نیست که هدف الگوریتم های گوگل که مدام در حال به روز رسانی هستند، اینست که محتوای آنلاین را مرتبط و با بهترین کیفیت نگه دارد. اما اگر شما از قانون طلایی زیر پیروی کنید، هیچگاه به راه اشتباه نخواهید رفت. قانون طلایی این است که محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما بیشترین علاقه را به آن دارند. 


سئو تنها یک قطعه از پازل می باشد

 

سئو حرفه ای
 

زمانیکه تقریبا مقدار قابل توجهی از ترافیک وبسایت خود را از طریق موتورهای جستجو بدست می آورید، دیگر منابع ترافیک سایت نیز مثل ایمیل و شبکه های اجتماعی،باید با تلاش برای بهینه سازی برجسته شوند.
اگر برای شما جالب است که بدانید چه میزان از ترافیک وبسایت شما از طریق جستجو می آید (و بنابراین چه مقدار از تلاشتان برای بهینه سازی محتوا باید بر روی سئو متمرکز شود)، Google Analytics را باز کنید و وارد بخش Acquisition  و بعد Overview شوید. در این بخش می توانید ببینید که ترافیک سایت شما از کدامیک از 7 منبع اصلی آمده است:


♦جستجوی ارگانیک
♦ایمیل
♦ورود مستقیم به وبسایت از طریق آدرس سایت
♦ارجاع ( بینندگانی که از طریق وبسایت هایی که به محتوای شما لینک داده اند، وارد شده اند)
♦شبکه های اجتماعی
♦جستجوی پرداخت شده
♦سایر روش ها ...
♦مت کاتز می گوید:
من به شدت از این ایده حمایت می کنم که مردم باید از روش های مختلف به مخاطبین خود دست پیدا کنند. بنابراین اگر شما تنها به گوگل متکی باشید، ممکن است رویکرد قوی ای نباشد در مقابل استراتژای که در آن توسط طیف وسیعی از روش ها به مخاطبین دست یابید. که این مخاطبین ممکن است برای وبسایت یا هر هدف دیگری باشند.


تاثیرات شبکه های اجتماعی در سئو

 

شبکه اجتماعی و سئو
 

 

از زمان بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، سیگنال های اجتماعی نسبت به قبل تاثیر بیشتری بر روی سئو داشته اند. در نتیجه، برای بازاریابان محتوا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند که یک استراتژی شبکه های اجتماعی قوی داشته باشند که توسط آن ملاحظات سئو را در نظر گرفته باشند. در مقالات بعدی در مورد اینکه چطور بتوانیم استراتژی قوی ای برای شبکه های اجتماعی داشته باشیم بحث خواهیم کرد.


سئو یک استراتژی طولانی مدت است

 

استراتژی سئو
 

هنگامی که شما با بازاریابی محتوا شروع می کنید، انتظار نمی رود که ترافیک سایت شما از جستجو به شدت رشد کند( که این دلیل خوب دیگری است که باید مدیریت شبکه های اجتماعی را در استراتژی سئوی خود بگنجانید). با این حال زمانیکه بر اساس جستجو، بهبود هایی را در ترافیک سایت خود دیدید، این بهبودها می توانند طولانی مدت باشند. گزارش های زیادی نشان داده اند که با یک محتوای خوب منتشر شده، حتی سالها پس از انتشار درخواست هایی برای مطالعه آن وجود داشته است.

نظرات