توسعه crm بهترین استراتژی برای شرکت شما


با معرفی سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پیشرفته، بالاخره کسب وکارها موفق شدند مشتریان خورد را در خط مقدم کسب و کارشان قرار دهند. با این حال تنها تکنولوژی است که می تواند این کار را انجام دهد. در حقیقت با وجود اینکه CRM نشان داده است که درآمد هر فروشنده را به طور متوسط 41% افزایش می دهد، برآورد شده است که 43 درصد از شرکت هایی که از CRM استفاده می کنند، حتی نتوانسته اند نیمی از سیستم CRM خود به درستی استفاده کنند.
ویلیام باند تحلیلگر در گزارشی که در Forrester منتشر کرد، حدود 150 شرکت مختلف را برای بررسی مشکلات مربوط به CRM اشان مورد بررسی قرار داد. او دریافت که 18% از مشکلات گزارش شده، مستقیما مربوط به استراتژی نامناسب CRM بودند. بدون یک استراتژی CRM موفق، کسب و کارها دچار ریسک از دست دادن مشتریان برتر خود می شوند. در این مقاله نکاتی را به منظور کمک به کسب و کارتان بیان می کنیم که بتواند یک استراتژی CRM موفق را توسعه دهد.


مدیریت ارتباط با مشتریان
 

بیش از هر چیز دیگر، CRM شما باید به شرکت شما در دستیابی به اهداف خود کمک کند. به همین ترتیب، اولین قدم در پیاده سازی یک استراتژی CRM، شناسایی آن اهداف است. هنگامی که شما می دانید که چه می خواهید انجام دهید، گام بعدی شما این است  که چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف خود را تعیین کنید. اهداف خود را به اهداف کوچکتر و قابل دستیابی برسانید و سپس چگونگی و زمان انجام این مراحل را مشخص کنید. این نقشه باید انعطاف پذیر باشد، که اجازه دهد تا در طول مسیر بتوانید در نحوه انجام امور تجدید نظر کنید.
مشتریان خود را اولویت بندی کنید.
برای کسب و کارها این امری رایج است که بخواهند با مشتریان خود برخورد مساوی داشته باشند. اما مشکل اینجاست که دنیای کسب و کار دموکراسی را نمی شناسد. برای اینکه یک شرکت موفق شود، باید بتواند مشتریان خود را بر اساس میزان سودآوریشان اولویت بندی کند. به عنوان مثال، برگرداندن مشتریان به شرکت، اغلب بسیار هزینه برتر از جذب مشتریان جدید است (تقریبا دوبرابر هزینه بیشتری نیاز دارد.) 
ممکن است شرکت شما تعریف خاص خودش را از چیزی داشته باشد که یک مشتری را با ارزش در نظر می گیرد، بنابراین این به شما بستگی دارد که ویژگی هایی را از خریداران خود در نظر بگیرید که آنها را بر اساس این ویژگی ها، بخش بندی کنید و معیارهای اثربخشی را افزایش دهید.

 

 

ارتباط با کارکنان

 

با کارکنان خود ارتباط برقرار کنید
 

سیستم CRM شما ممکن است برای رسیدگی به داده های حجیم طراحی شده باشد، همچنین ممکن است برای تسهیل ارتباط بین گروه های مختلف طراحی شده باشد. اما این کارمندان شما هستند که مشخص می کنند آیا اهدف سازمان برآورده شده اند یا خیر. کارکنان خود را در هر مرحله از فرآیند استراتژیک درگیر کنید. این به آنها کمک خواهد کرد که نه تنها اهداف را درونی کنند، بلکه کمک می کند احساس مالکیت شخصی کنند نسبت به مسیری که شرکت در پیش گرفته است. کارکنان مورد نظر، بهتر قادر خواهند بود سیاست ها و فناوری های جدید را به گونه ای با هم ترکیب کنند، که همه ذینفع باشند.

تغییرات نیرو در پشتیبانی crm
 

تغییرات را به تدریج اعمال کنید


اگر برخی از جنبه های کسب و کارتان،  به طوری که باید کار نمی کند، شما ممکن است احساس فشار کنید که سیاست ها و تکنولوژی های جدید را تا حدامکان سریعتر پیاده سازی کنید تا جلوی هر گونه ضرر و زیان را بگیرید. مشکل این ذهنیت این است که تغییرات بیش از حد، به یکباره می تواند تاثیر منفی بر بهره وری کارکنان شما داشته باشد. نیروی کار خود را در ذهن داشته باشید و هر زمان که ممکن بود، سیاست های جدید CRM خود را به تدریج معرفی کنید.

نظرات