نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (crm)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار crm سیستمی جامع برای مدیریت و بهینه سازی فرایند های کاری درون شرکتی می باشد که مزایای بسیاری از جمله کاهش زمان فعالیت ها، افزایش فروش شرکت و ایجاد نظم و انظباط در سیستم را دارا می باشد.
از آنجایی که اصولا هر نرم افزاری برای حل کردن مشکل خاص یا سهولت بخشیدن در استفاده از چیزی به وجود می آید نرم افزار crm نیز برای مرتفع کردن و ساده تر کردن مدیریت ارتباط با مشتریان پدید آمده است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Crm) دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد که در این مقاله بعضی از آنها را به اختصار توضیح خواهیم داد :

نرم افزار crm چطور به ما کمک می کند؟

کارشناسان فروش همواره با مشتریان از طرق مختلف در ارتباط هستند و اطلاعات مربوط به آنهارا در جایی ثبت می کنند زیرا این اطلاعات ممکن است بسیار زیاد و پیدا کردن مشخصات خاصی درمیان این حجم از اطلاعات کار ساده ای نباشد، تصور کنید کارشناس فروشی اطلاعات 3000 مشتری را به روش های مختلف به دست آورده باشد و حالا شماره تماس یکی از آنها را برای پیگیری نیاز دارد که فقط از آن شخص نام شرکت آن را به یاد دارد.قابلیت های نرم افزار crm اینجا به کمک کارشناس فروش می آید و اطلاعات مورد نیاز وی را در اختیارش قرار می دهد. به طور کل نرم افزار سی آر ام حافظه ای قوی تر با قابلیت یادآوری و نشانه گذاری در سیستم کامپیوتر می باشد که به کمک آن می توان هیچ پیگیری، جلسه، یا حتی تماس تلفنی را از دست نداد.

Crm به جهت بهبود مدیریت کاری با حداقل هزینه پدید آمده است

نرم افزار سی آر ام چندین فرایند را در یک سیستم جامع ارائه می دهد که می توان با استفاده از آن تا حد بسیار زیادی به نرم افزار ها و سیستم های مشابه بی نیاز شد، برخی از این ویژگی های شامل : ذخیره اطالاعات مشتریان، ارسال ایمیل و پیامک به صورت تفکیک شده، قرار دادن یادآوری و نشانه گذاری، کنترل تماس های تلفنی و استفاده از پیک سیستمی و غیره است.

اصلی ترین کار های نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm علاوه بر مزیت ها و قابلیت هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم فرایند های دیگری را نیز تحت پوشش قرار می دهد، صدور فاکتور و پیش فاکتور فروش، محاسبه مقادیر و انبارداری نیز از وظایف بزرگ و مزیت های کاربردی این نرم افزار می باشد، همه ی این کار ها می تواند نرم افزارها و برنامه های جداگانه داشته باشد که هم استفاده از آنها می تواند بسیار دشوار باشد هم زمان بیشتری را از کاربر سلب کند، نرم افزار سی آر ام فکر اینجاش رو هم کرده و از طریق فقط یک پنل همه ی این کار هارا به سرعت انجام می دهد.

چطور از نرم افزار crm استفاده کنیم؟

استفاده از سی آر ام ساده تر از روش های سنتی است که تا به حال از آنها استفاده می کردیم، با یک مثال این موضوع را برایتان روشن کنیم : اگر شما برای بازاریابی به یک پاساژ مراجعه کنید و اطلاعاتی را از همه ی کسبه آن مرکز خرید به دست بیاورید، برای ذخیره کردن آن نیاز به یادداشت برداری و برای پیگیری آن ها نیاز به بررسی چند باره ی لیست و برای ارسال پیامک دسته جمعی نیاز به پنل پیامکی دارید، اینها از ساده ترین کار هاست که می تواند بسیاری از وقت گرانبهای شما را بگیرد، تازه در مورد ارسال ایمیل عمده و غیره هنوز صحبت نکرده ایم. این نرم افزار کاربردی که با نام Customer Relationship Management شناخته شده است پنل کاربری ساده و عمدتا با پشتیبانی از زبان شیرین فارسی می باشد.

قیمت نرم افزار crm

قیمت نرم افزار crm

با کمی جستجو در اینترنت به این نتیجه می رسید که نرم افزار های سی آر ام در تعداد زیاد و مدل های متنوع وجود دارد که هر کدام با قابلیت های متفاوت و دیزاین شکیل تر طراحی و روانه بازار شده اند، در این میان بحث قیمت نرم افزار crm مطرح می شود، قیمت crm به میزان کارایی و پشتیبانی قوی از طرف ارائه دهنده نرم افزار بستگی دارد، عوامل دیگری مانند قابلیت های در دسترس و بروزرسانی های منظم نیز در قیمت crm بی تاثیر نیست.

نظرات