در مقالات قبلی بیشتر در مورد شیوه صحیح طراحی وبسایت و تاثیر کد نویسی بهینه بر سئوی وبسایت صحبت کردیم اما در این مقاله به بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو وبسایت اشاره خواهیم کرد.
همانطور که می دانید علم سئو علمی پر از نکته ها و فعالیت های کوچک می باشد که به مرور زمان بر روی هوش مصنوعی گوگل و سایر موتور های جستجو اثر گذاری می کند، موتور های جستجو نیز همواره در حال آپدیت کردن و بروزرسانی الگوریتم های خود هستند که کار را برای سئو کار ها و صاحبین وبسایت دشوارتر می کند، سعی ما نیز برای نوشتن این مقالات آموزشی و کاملا رایگان روشن تر کردن ادامه مسیر موفقیت برای شما عزیزان می باشد.
مقاله را با توضیح مختصری درباره ماهیت سئو شروع کنیم؛ راه های زیادی برای دریافت ترافیک و بازدید کننده از طریق اینترنت وجود دارد که بهترین و موثر ترین روش SEO می باشد، سئو مخفف کلمات Search Engine Optimizing می باشد که به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو است.
سئو وبسایت اینترنتی از چند بخش قابل بررسی و بهینه سازی می باشد، یکی سئو داخلی و دیگری سئو خارجی.
سئو داخلی وبسایت به مجموعه فعالیت هایی که سئو کار روی صفحات وبسایت انجام می دهد به منظور بهتر دیده شدن و نزدیک تر شدن شرایط وبسایت با الگوریتم های سئو موتور های جستجو، برای اینکه واضح تر توضیح داده باشیم، سئو داخلی یعنی روی فاکتور هایی مانند تگ های عنوان و توضیحات صفحه، تگ های متا، لینک سازی داخلی و مهم تر از اینها داشتن یک ورژن موبایل برای کاربرانی که وبسایت شما را از طریق تلفن های همراه خود بازدید می کنند که امروزه تعداد آنها از مشترکان کامپیوتر های خانگی نیز پیشی گرفته است. البته موارد دیگری نیز در سئو داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد که در مقالات بعدی بیشتر در این باره بحث خواهیم کرد.
برخلاف سئو داخلی که در بالا بیان کردیم، بخش دیگری از سئو متعلق به سئو خارجی می باشد. شاید برایتان سوال شده باشد که سئو خارجی چگونه انجام می شود؟ پاسخ شما بسیار ساده است، همه ی فعالیت هایی که از طریق خارج از پنل مدیریتی وبسایت انجام می دهید که عمده ی این فعالیت ها را لینک بیلدینگ خارجی شامل می شود را سئو خارجی وبسایت می گویند، سئو خارجی نیز مانند سئو داخلی وبسایت از موارد بسیار مهم به حساب می آید که می تواند شامل وبسایت هایی با اعتبار دامین بالا، وبلاگ های هم موضوع و دارای محتوای مفید و بهینه، استفاده از لینک های وبسایت های ارگانی و سازمانی با اعتبار دامنه بسیار قوی، و بالاتر از همه این ها استفاده از سوشیال مدیا برای لینک سازی خارجی می باشد.توصیه مارا جدی بگیرید و هیچ گاه از تاثیر رسانه های اجتماعی به سئو وبسایت غافل نشوید.
از میان این فاکتور های متعددی که پیش پای سئو کاران قرار گرفته است برای بالا بردن ترافیک و بازدید یک وبسایت یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین موارد رسانه های اجتماعی می باشد، چرا رسانه های اجتماعی اینقدر از اهمیت برخوردار است؟ جواب این سوال را در ادامه مقاله دریافت خواهید کرد.
تجربیات فعالان سئو و حتی اشخاصی که علم کاملی نسبت به بهینه سازی موتور های جستجو نداشتند در این چند ساله، این موضوع را بر همگان روشن کرده است که رسانه های اجتماعی از بهترین روش های بهبود سئو وبسایت می باشد، رسانه هایی همچون فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس و توییتر از برترین ها می باشند که فعالیت سئویی روی این رسانه ها بی شک در بهبود وضعیت سئو و رتبه کلمات کلیدی در گوگل تاثیر گذار خواهد بود،در علم سئو وقتی می گوییم فعالیت منظور ما استفاده از الگوریتم های گوگل برای بهتر دیده شدن توسط کاربرانی که به وبسایت ما مراجعه می کنند است، پس با سوء استفاده و به اصطلاح سئو کلاه سیاه سر گوگل را شیره نمالیم، که نتیجه این کار زمین خوردن خود ما و از بین رفتن اعتبار وبسایت در موتور جستجوگر گوگل می باشد.
با یک مثال بحث را تکمیل تر کنیم، شما مطالب مفید و کاربردی در زمینه موضوع کاری خودتان تولید می کنید که به کاربران خود چیز جدیدی بیاموزید، کاربران نیز وقتی از مطالب و پست های شما راضی باشند و لذت ببرند آن محتوا را در شبکه ها و صفحه های خود در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند و باعث بیشتر دیده شدن شما می شوند، گوگل نیز همین انتظار را دارد از وبسایت هایی که واقعا برای بازدید کننده های خود ارزش قائل هستند. کامل بودن و مفید بودن مطالبی که در وبسایت خود قرار می دهید همان چیزی است که هم در لینک سازی خارجی و هم در مبحث تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو وبسایت بسیار ارزشمند بوده که در بالا راجع به آن صحبت کردیم. رسانه های اجتماعی محدود به کاربران این فضا ها و بازنشر کردن مقالات شما در صفحات خود نیست بلکه شما می توانید خودتان با فعالیت سالم در این رسانه ها برای بهبود سئو وبسایت خود تلاش کنید.
قدمت رسانه های اجتماعی به سال 1960 بر میگردد زمانی که اولین سوشیال مدیا در یکی از دانشگاه های آمریکا به عنوان شبکه ای داخلی بین دانشجویان ایجاد شد که با گذشت زمان همه ی این رسانه های اجتماعی که امروزه با آن سرو کار داریم پدید آمدند.
Social Media یا همان رسانه اجتماعی بستری مفید و مناسب برای نزدیک تر شدن همه ی قشر افراد در اجتماع می باشد، این امر موجب متمرکز شدن بخش عمده ای از مردم روی کسب و کار مربوط خودشان می شود، این به این معناست که شما اگر در کار نصب و راه اندازی کابینت و ام دی اف باشید وقتی مطالب جذاب با عناوین خوب قرار دهید. کسانی که نیاز به کار شما دارند یا حتی کسانی که می خواهند از تجربیات شما در این کار بهره ببرند، به سمت شما می آیند و ممکن است مطالب شما را نیز در رسانه های خود قرار دهند. چطور شروع کنیم ؟ یک صفحه در مدیا های مختلف که ذکر کردیم بسازید و در مورد کسب و کار و فعالیت و حتی محصولات خود اگر فروشگاهی هستید تصاویر و محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید از بهره گیری از هشتگ ها نیز غافل نشوید. سعی کنید تصاویری با کیفیت و سایز بالا و با رنگبندی جذاب طراحی کنید و توضیحات مرتبط با آن را زیر آن قرار دهید.
البته پیشنهاد هایی نیز برای فعالیت در مسیر درست در رسانه های اجتماعی داریم که با رعایت آنها می توانید با کمترین خطا و بهترین بازدهی کاربران خودرا در صفحات خود نگه دارید:
آن محدودیت هایی که در اینستاگرام یا فیسبوک و یا ... دارید را در وبسایت خود ندارید پس مقالات و نکات آموزشی خود را در وبسایت خود منتشر کنید و لینک صفحه را در پست های اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، تلگرام و توییتر به عنوان معروف ترین ها بازنشر کنید.
عموما در این نرم افزارهای اجتماعی می توانید از هشتگ یا (#) استفاده کنید که خود این کار بازدید مطالب شما را در رسانه های بیشتر می کند و به صورت غیر مستقیم روی سئو وبسایت شما تاثیر گذار خواهد بود
عمده فعالیت ما روی سایت خودمان می باشد و از رسانه های اجتماعی برای بهبود وضعیت وبسایت و بالا بردن بازدید کننده استفاده می کنیم، پس اولویت همیشه با سایت می باشد. ولی برای بازدهی بهتر و نتیجه گرفتن سریع تر باید فعالیت موازی روی رسانه های اجتماعی و وبسایت انجام دهیم این لینک شدن باهم درسئو وبسایت مستقیما تاثیر دارد، هرچه کاربر را به مطالب مفید تر خود هدایت کنید و باعث شوید زمان بیشتری را روی سایت شما بگذارد بهتر است.
مقاله پیشنهادی برای شما : تاثیرات هاست مناسب روی سئو وبسایت !
بهترین رسانه ها برای سئو وبسایت لزوما قدیمی ترین آنها نیست، همه ی ما شاهد پیشرفت چشمگیر و باور نکردنی تلگرام بودیم در صورتی که مدیایی مانند فیسبوک جزو قدیمی ترین ها می باشد، پس فاکتور اصلی برای انتخاب رسانه اجتماعی که قصد فعالیت جدی رو آن را دارید صرفا قدمت آن نیست، پر طرفدار بودن آن در کشور خودتان می تواند بهتر از قدیمی بودن باشد.
اینستاگرام و تلگرام در حال حاضر از بهترین رسانه ها هستند که می توانید وقت خود را برای آنها بگذارید، در رده های بعدی از تاثیرات فیسبوک و توییتر نیز چشم پوشی نکنید. سایر رسانه ها مانند لینکدین و گوگل پلاس هم بسیار بستر های مناسبی برای لینک سازی و تبلیغات می باشند.
و اما تاثیرات وبسایت های ویدئو محور بر سئو وبسایت که اخیرا جزو بهترین فعالیت های لینک سازی خارجی محسوب می شود. وبسایت های YouTube و آپارات در حال حاضر انتخاب های مناسبی برای فعالیت های ویدئو محور شما می باشند. از تبلیغاتی که داخل ویدئو ها و در شروع ویدئو به کاربر نمایش داده می شود هم می توانید استفاده کنید. در مقاله چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم توضیحات کامل تری در زمینه تولید محتوای بهینه داده ایم که شاید برای شما نیز مورد استفاده واقع شود.
جمع بندی :
نیازی به استفاده از همه ی رسانه های اجتماعی به صورت همزمان نیست یا حتی نیاز نیست داخل همه ی رسانه ها عوضیت انجام دهید. ولی بهتر است توجه خاصی به حد اقل دو نمونه از این وبسایت ها داشته باشید، سئو وبسایت خود را جدی بگیرید.
حتما و حتما مقالات قبلی وبسایت مارا مطالعه کنید، نکاتی که در زمینه سئو وبسایت می تونه کمکتون کنه بدون حتی کوچک ترین هزینه ای در اختیار شما قرار گرفته.
مقالات کاربردی مرتبط :
اهمیت لینک های داخلی و لینک های خارجی در سئو
مقالات دیده شده اخیر
سئو فروشگاه اینترنتی -قسمت دوم
اهمیت طراحی وب سایت ریسپانسیو
تحلیلی بر نرم افزار CRM رایگان
قیمت نرم افزار سی آر ام
چگونه یک وبسایت را سئو کنیم؟