از آنجایی که فروشندگان و کمپانی های ارائه دهنده ی CRM در دنیا امروزه به فراوانی دیده می شوند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارای هستند، انتخاب یک سیستم یا نرم افزار CRM سخت تر از هر زمان دیگری شده است.
همانطور که یک انتخاب هوشمندانه می تواند تا حد بسیار زیادی به نفع کسب و کار شما باشد، باید بدانید که انتخابی که بر اساس آگاهی و آمادگی لازم صورت نگیرد، می تواند نتیجه ی عکس داشته و تنها هدر رفتن وقت و سرمایه را برای شما به همراه داشته باشد.
در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا با استفاده از نکات زیر، به شما کمک کنیم تا انتخابی بهتر و مناسب تر داشته و هنگام خرید یک سرویس سی آر ام، با دید بهتر و وسیع تری پول خود را خرج کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:
به منظور به دست آوردن موفقیت هر چه بیشتر، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما باید نیاز های هر دو تیم مدیریت و تیم کارکنان را مد نظر قرار دهد.
مشورت کردن با کارکنانی که قرار است بخشی از این سیستم باشند بسیار هائز ارزش و اهمیت است. کارکنان شما کسانی هستند که بیشترین وقت را با مشتریان شما می گذرانند. آنها برای اینکه بتوانند به خوبی با مشتریان شما کنار آمده و مشکلات آنها را برطرف کنند، باید به خوبی حمایت شده و به خوبی مجهز شوند، بنا بر این مشورت کردن با آنها و در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهایشان یکی از مهم ترین بخش های کار شماست.
پس از اینکه اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شد، باید این اطلاعات را سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنید. از آنجایی که کاربران ممکن است مشکلات تکراری را مطرح کنند، ممکن است لازم باشد تا سوالات اضافه تری از مدیریت و کارکنان پرسیده شود تا دید شما نسبت به مشکلات و نیاز ها کامل تر شود.
میزان کارآمدی و سطح کارایی سیستم های فعلی ( شامل امور دستی) شما باید به طور مناسب و دقیق توصیف شده و مرتب سازی شود. اطلاعات مرتبط درباره سیستم های فعلی، که شامل اطلاعات کاغذی و اینکه چقدر این سیستم ها کارآمد هستند و نقاط ضعف و قدرت آنها چیست، باید بخشی از تجزیه و تحلیل شما باشد.
خروجی این قسمت معمولا اطلاعات با ارزشی است که برای قسمت بعدی بسیار کارآمد خواهد بود.
نتیجه و خروجی مرحله ی اول و دوم، بخش زیادی از اطلاعاتی است که باید بررسی و تائید شوند. اعتبار سنجی این اطلاعات جمع آوری شده، بهتر است تا نزد جمعی از افراد کسب و کار شما که شامل کارکنان، مدیران و سهام داران است انجام شود. این جمع می توانند درباره مسائلی همچون برقراری ارتباط، بررسی و تائید اطلاعات و جزئیات به همراه بخشی از کارکنان نیز صحبت کرده و به آنها نیز بپردازند.
پس از اینکه این اطلاعات ارائه و درباره آنها بحث شد، با راحتی و دقت بیشتری می توان درباره اینکه کدام نیاز های اولویت بیشتری دارند و باید سریعتر به آنها رسیدگی شود، و کدام یک از آنها را می توان به زمان های دیگر منتقل کرد پرداخت.
پس از اینکه لیستی از نیاز های افراد تهیه شد، این اطلاعات باید به گونه ای سازماندهی شود که به افراد این امکان را بدهد تا بتوانند بر اساس توانایی هایی که پلت فرم های هر فروشنده دارد، و می تواند نیاز های ذکر شده را برطرف کند، آنها را رتبه بندی کنند. شما همچنین می توانید از این سیستم رتبه بندی استفاده کنید تا به فروشندگان این امکان را بدهید تا با راهنمایی شما، آنچه شما نیاز دارید را داشته باشند.
یک سیستم رتبه بندی باید بر روی عملکرد ها و توانایی های هر فروشنده تمرکز داشته باشد تا بتواند به طور اختصاصی نیاز های شما را برطرف کند؛ بنا بر این سیستم خود را بر روی ویژگی های عمومی و کلی یک فروشنده متمرکز نکنید.
پس از اینکه تیم شما یک فروشنده CRM مناسب را پیدا کرد، کار های دیگری هم خواهد بود که لازم است انجام شود. فروشنده ی سی آر ام شما ممکن است نسخه های متفاوتی از محصول یا پلت فرم خود را داشته باشد. فروشنده ی مورد نظر شما ممکن است این امکان را نیز به شما ارائه کند تا ویژگی های مختلف را ترکیب کرده و در غالب یک نسخه به شما ارئه دهد. همچنین، ممکن است مجوز ها و هزینه های اضافی نیز برای فعال سازی قابلیت های اضافه تر وجود داشته باشد.
علاوه بر آن، ممکن است افزونه ها یا تکنولوژی های جدید تری نیز وجود داشته باشد که لازم است تا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM شما آنها را نیز دارا باشد. بنا بر این توجه داشته باشید که قیمت گذاری و نحوه ی محاسبه ی ارزش سیستم شما باید این موارد را نیز لحاظ کند.
مقالات دیده شده اخیر
سئو فروشگاه اینترنتی -قسمت دوم
اهمیت طراحی وب سایت ریسپانسیو
تحلیلی بر نرم افزار CRM رایگان
قیمت نرم افزار سی آر ام
چگونه یک وبسایت را سئو کنیم؟